Page 8 - 0107DOART SANAT DERGİ (2)
P. 8

DOART SANAT VE                                                                         Temmuz 2020
                  EDEBİYAT DERGİSİ                                                                           Sayı:Bir
                                                                                                              Yıl:1













                                             Üçüncüsü ise daha önce bahsetmiştim atölyeye hep ünlü
                                            sanatçılar gelirdi ve bu da o atölyenin çok benzersiz bir yer
                                            olmasını sağlardı çünkü o kadar ün yapmış ismi bir arada görüp,
                                           tanışamazdı bir öğrenci.
                                           Peki hocam siz nasıl oldu da Bedri Rahmi atölyesini seçtiniz?

                                           Lisede bir hocam hep Bedri Rahmi atölyesini anlatırdı ve ben
                                           daha lisedeyken orayı seçmiştim.




                                          Neden İstanbul resimleri?

    8
                                          Açıkçası istanbulu çok iyi tanımadan önce yapmıyordum.
                                       Çocukken mesela, kendi yaşadığım çevreden renkli çini mürekkebiyle
                                ve harita uçlarıyla renkli çizgilerle resim yapıyordum. Yani bu teknik çogu
                         kimsenin hatta herkesin yaptığı bir şeydi şimdi bile öyle. Aslında çizgi ile resim
             yapmanın 20. yüzyılın sanatçıya getirdiği bir özgürlük olduğunu da akademiye girdiğimde
        öğrendim. Yani Aslında Erken Üsluplaşma oldu ve ben 1952’de ortaokuldayken tarzımı buldum.
        Hep birşeyler çizdim İstanbul’dan önce en son Anadolu kasabaları çizdim. Sonrasındaysa
        İstanbul’u çizdim.





        Peki hocam istanbul artık o eski istanbul degil, bununla ilgili ne söylemek istersiniz?

        Evet şimdi artık İstanbul o eski istanbul değil ve gökdelenlerin arasında kaldı, tabi ben de onu
        biraz ironik bir şekilde eleştirisel bir boyutta anlatan resimler de yapıyorum ama bir yerde de
        İstanbul, kentler tarihinde tüm dünyada öyle bir yerde ki her nekadar bozulmaya çalışsa da
        bozulmayan yönleri daha uzun zamanlar insanları etkileyecektir.



        Devrim hocam biraz bize tekniklerinizi anlatırsanız seviniriz?

        Belli teknikler zaten eğitim süresinde öğretiliyor, serigrafi ve gravur de bu tekniklerden ve zaten
        çoğu sanatçı da bu teknikleri kullanmış.
        Bence gravur ve serigrafi sanatın Demokratikleşmesi çünkü sanatın temel amaçlarından biri
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13